Menu

JOIN ONZE DISCORD Wees als eerste op de hoogte van de laatste updates
en doe mee aan exclusieve events & giveaways!
JOIN 0 ONLINE SPELERS PLAY.MINEHUT.NL
Wat is er nieuw
Welkom op MineHut! Welkom op de MineHut Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Efficiënte Cobblestone Generator

JumpyPanter

Speler
Hey Iedereen,

Ik heb laatst mijn cactus farm tutorial gemaakt en ik dacht ik doe er nog 1 nu voor een cobblestone generator zodat het op een efficiënte manier loopt.

Waarschuwing: Laat de redstone van de Generator niet constant aan dit zou voor server lag kunnen zorgen en zo doende zou de generator kunnen worden verwijderd.
Stap 1:

Plaats 1 chest met daarop 1 hopper die in de chest gaat tegen die hopper aan plaats je 4 of meer als je het wilt er tegen aan. Daar boven op plaats je een blok van 3 x 5.

2019-12-04_16.07.40.png

Stap 2:

Plaats boven op de stoneblocks 5 normale pistons die naar beneden wijzen maak daaromheen een bak zoals op de onderstaande afbeelding.

2019-12-04_16.09.25.png

Stap 3:

Maak ook een bak om de andere kant dit keer 1 blok lager. zorg ook dat er aan de onderkant van beide kanten een bodem in zit zodat het lava en water er niet uit komen.

2019-12-04_16.09.56.png

Stap 4:

Plaats water en lava in beide kanten.

2019-12-04_16.10.14.png

Stap 5:

Plaats nu de redstone op deze manier zorg ervoor dat alle repeaters in de zelfde richting staan. Plaats een redstone torch tegen een redstone dust aan en sloop deze daarna direct. Je zou een redstone signaal moeten zien die een rondje gaat.

2019-12-04_16.26.03.png 2019-12-04_16.27.10.png

Je zou nu succesvol een efficiënte cobblestone generator moeten hebben gemaakt je kunt de blokken boven de hoppers hakken! Is het niet gelukt vraag me gerust om hulp. Ik hoop dat jullie hier weer iets aan hadden.

Veel succes op MineHut

Bijlagen

Chrizza

Nieuwkomer
Dit kan je verbeteren door rondom de cobble het in te bouwen zodat de drops niet buiten de hoppers kunnen vallen!

Bovenaan