Menu

JOIN ONZE DISCORD Wees als eerste op de hoogte van de laatste updates
en doe mee aan exclusieve events & giveaways!
JOIN 0 ONLINE SPELERS PLAY.MINEHUT.NL
Wat is er nieuw
Welkom op MineHut! Welkom op de MineHut Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Automatische Cactus farm

JumpyPanter

Speler
Hey Iedereen,

Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om mensen te vertellen hoe je goede compacte cactus farm maakt die compleet automatische is dus volg de stappen hier onder en jij hoeft geen oog maar op te doen naar je cactus farm.

Stap 1:

Maak een vierkant van 11 x 11 met een lege binnenkant

2019-12-03_18.39.52.png

Stap 2:

Plaats 16 sand blocks om en om tussen de cobblestone

2019-12-03_18.42.19.png

Stap 3:

Maak aan de onderkant in het midden een gat zoals bij de onderstaande foto en maak een sleuf waardoor het item later met water door heen kan stromen. Zorg dat er minimaal 1 hopper op het einde is die verbonden is aan 1 of meer kisten zodat de cactussen kunnen worden opgevangen

2019-12-03_18.45.08.png

Stap 4:

Plaats nu cactussen op de sand blocks in alle hoeken van de bak moet water worden geplaatst zodat het water tot het gat door stroomt maar niet er in.

2019-12-03_18.55.11.png

Stap 5:

Tot slot plaats fences tussen de cactussen dit zal er voor zorgen dat de cactussen hun top afbreken als het groeit en in het water terecht komt.

2019-12-03_18.57.42.png

Het zou nu moeten werken! Ik hoop dat het bij jullie gelukt als je hulp nodig heb vraag het gerust dit is uiteraard een van de kleine versies die je zou kunnen kiezen je zou dit ook veel groter kunnen maken als je het wilt. Nog een tip je zou de bak dicht kunnen maken als je wilt dat er minder uitvalt.

Mochten er nog tips zijn voor mij laat het graag weten dit is de eerste tutorial die ik heb gemaakt heb voor MC.

Veel succes op MineHut

Durping1001

Nieuwkomer
Strings zijn beter om er tussen te plaatsen zodat er geen cactussen kunnen blijven liggen op bijv de fences

Bovenaan